He rebut alguns correus, sobretot d'alumnat, als quals he detectat una sèrie de mancances que m'agradaria esmenar.
A l'hora d'escriure un correu electrònic s'haurien de respectar els següents aspectes:
- L'assumpte o tema del missatge: ha de ser una frase curta o un conjunt de paraules clau que permeten al receptor del missatge identificar clarament el contingut del missatge. Per ex.: "Activitat 3 Audacity", mai "
La meua" o coses semblants gens aclaridores. I per suposat, no deixeu mai aquest camp buit. - Salutació i presentació: el missatge ha de començar amb una salutació. A continuació una presentació que explique al rebedor qui és el remitent. Un exemple:
- Especifiqueu els punts a tractar: si és necessari es poden numerar per facilitar la resposta del rebedor del missatge.
- Llenguatge correcte i prudent: al llenguatge escrit no es poden traslladar totes les expressions que sí que emprem oralment. Les expressions col·loquials s'han d'evitar. També s'han d'evitar missatges que puguen portar a confusions en la seua interpretació. Penseu que als missatges escrits no comptem amb el complement del llenguatge no verbal, que ajuda a entendre una ironia o un sarcasme quan ho expressem oralment. Cuideu l'ortografia.
- Ús de majúscules: no escriviu mai un missatge complet amb majúscules. Ja sabeu que a la Xarxa això s'interpreta com cridar. A més és una mica incòmode de llegir.
- Signeu els missatges: sempre heu d'acabar el vostre missatge amb una salutació o frase d'acomiadament i el vostre nom. És una norma de cortesia per a qui el rep i li indica que el missatge s'ha completat i no ha estat enviat per error abans d'acabar.
Hola,
sóc Alfons Desé, de 3r ESO A.
Espere que aquesta entrada us siga profitosa per a les vostres futures comunicacions virtuals.
Salut!
Jose A. Martínez
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada